Singapore! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Mandy Ronde - WaarBenJij.nu Singapore! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Mandy Ronde - WaarBenJij.nu

Singapore!

Door: Mandy

Blijf op de hoogte en volg Mandy

17 Januari 2015 | Singapore, Singapore

Hoi allemaal,

Inmiddels hebben we een paar dagen gehad en zit het bezoek aan Singapore er op. Ik heb deze dagen absoluut veel gezien en een goede indruk van de stad kunnen krijgen.
Afgelopen dinsdag was dan het moment om te vertrekken. Uiteraard was het afscheid nemen niet makkelijk, en was het toch ook wel even een klein beetje slikken toen we echt daadwerkelijk opstegen. Het was even een moment van besef dat ik alles en iedereen een jaar lang achter me ga laten. Dit was echter ook snel weer voorbij en ik keek er erg naar uit.
De vlucht verliep voorspoedig, buiten het feit dat ik vrijwel totaal niet heb geslapen. Aangezien het vliegtuig om 10.30 uur Nederlandse tijd was vertrokken, wat betekende dat het in Singapore al 17.30 uur was, betekende het dat ik voor mijn gevoel te vroeg moest proberen te slapen. Dit was dan ook geen succes. Dus ik was behoorlijk brak toen we rond 5.30 uur landden. De aankomst verliep ook niet geheel soepel, aangezien Mats een hostel had geboekt voor ons maar ik daar geen naam of adres van had, wat ik wel moest invullen op de kaart bij aankomst, anders mocht ik niet door de immigratie. Contact leggen met Mats lukte op de een of andere manier niet, dus dat ging op het gegeven moment via paps thuis. Mats zijn telefoon had ook raar gedaan waardoor hij een uur later wakker was geworden dan de bedoeling was, en de metro had ook nog problemen. Ging heel soepel dus. Uiteindelijk troffen we elkaar rond een uur of 8. Het was erg leuk om elkaar weer te kunnen zien. Skype en alle andere manieren van contact zijn natuurlijk erg leuk, maar er gaat niets boven elkaar gewoon in het echt te zien. We hebben nog even wat gedronken op het vliegveld en zijn daarna richting hostel vertrokken.
Woensdag hebben we meteen behoorlijk veel gezien. We zijn naar Chinatown gegaan, waar we in een food court lunch hebben gegeten. Food courts zijn eigenlijk verzamelingen van verschillende kraampjes die allerlei verschillende gerechten verkopen, vaak tegen lage prijzen. Je koopt je gerecht bij een kraampje en gaat daar aan een tafeltje zitten. Ze hebben er vaak erg lekkere dingen, dus erg leuk ook. Later die middag zijn we nog naar Little India geweest, zoals de naam al zegt de Indiase wijk van Singapore, waar we een mooie Hindoestaanse tempel hebben gezien en wat over de markt hebben gelopen. Vervolgens zijn we richting de Kampong Glam gelopen, waar we de Sultan Mosque hebben gezien, die alleen helaas wel dicht was op dat moment. We zijn later weer teruggegaan naar Chinatown om daar wat te eten en hebben gewacht tot het donker was. In het donker komt Chinatown echt tot leven en hangt er een gezellige sfeer. Er was ook een markt daar waar we ook overheen gelopen zijn. Vervolgens zijn we doorgelopen naar Clarke Quay en Boat Quay langs de Singapore River, waar ook een gezellige sfeer hangt en alles heel mooi verlicht is. Vanaf verschillende bruggen heb je prachtige uitzichten op de indrukwekkende skyline.
Donderdag zijn we naar Marina Bay gegaan, waar zich het beeld van de Merlion bevindt, dat half leeuw en half vis is, net als het reuzenrad de Singapore Flyer en het bekende Marina Bay Sands Hotel, dat eruit ziet als 3 hoge torens met een boot erop. Vanaf bovenop moet het een prachtig uitzicht zijn. Na de lunch zijn we richting de Gardens by the Bay gelopen, die er vlakbij liggen. Mats heeft deze tuinen al meerdere keren gezien en wilde nog naar de kapper, dus nadat hij me had uitgelegd wat ik er beslist moest gaan zien zijn we een paar uurtjes ieder onze eigen weg gegaan. Het zijn beslist mooie en bijzondere tuinen, vooral vanwege de Supertree Grove, een aantal ‘bomen’ die zijn ontworpen met technologieën die de ecologische functie van bomen zo goed mogelijk nabootsen. Hier heb ik ook de Skywalk gedaan tussen de toppen van deze ‘bomen’ door. Ik ben ook nog in de Cloud Forest Dome geweest, een overdekte plaats waar de omstandigheden in tropische regenwouden worden nagebootst op verschillende hoogtes boven zeeniveau. Buiten allerlei verschillende plantensoorten is er ook een waterval te vinden. Tot slot ben ik nog doorgelopen naar het uiteinde van het park, waar je op het dak van een gebouw uitzicht had op de skyline van Singapore. Vervolgens trof ik Mats weer en zijn we gaan eten. Toen het donker werd zijn we terug gegaan naar de Supertree Grove voor een lichtshow aan de bomen die daar te zien was. Na de show zijn we terug gegaan naar Marina Bay en hebben later op de avond ook daar nog een lichtshow gezien met projecties.
Vrijdag hadden we nog niet echt een concreet idee, maar uiteindelijk zijn we met Jo en Simon, die we in het hostel ontmoet hebben, naar MacRitchie Reservoir gegaan, een natuurreservaat midden in de stad. Mats was hier ook nog niet geweest, dus voor hem ook iets nieuws. We hebben hier eerst een wandeling gemaakt van ongeveer 5 km door het reservaat, over een smal wandelpad volledig omgeven door bomen en planten. Absoluut geen straf, toch bijzonder om zo’n rust en stilte midden in de stad te hebben. Via deze wandeling kwamen we aan bij de Tree Top Walk, die we graag wilden doen. We liepen hier over een smal hangbruggetje op de hoogte van de boomtoppen, en konden dan ook ver naar beneden kijken. We konden hier ook ver over de toppen heen naar de verte kijken, prachtig mooi. Na de Tree Top Walk was het ook weer een aardig stuk terug lopen, en inmiddels waren mijn voeten toch wel aardig overleden. We zijn nog gaan lunchen bij een food court in Holland Village, wat overigens niets met Nederland te maken heeft. Daarna zijn we terug gegaan naar het hostel om wat te gaan pakken en voorbereiden voor de vlucht naar Australië. ’s Avonds zijn we nog gaan eten en wat gaan drinken met locals die Mats in Vietnam had ontmoet. Erg leuk en ook lekker gegeten.
Na een bijzonder kort nachtje (we moesten weer om 3.30 uur op) zijn we vertrokken naar het vliegveld, waar we op dit moment zitten te wachten op onze vlucht. Vanmiddag komen we aan in Perth, waar we dit weekend zullen verblijven. Van maandag t/m vrijdag hebben we een campertje gehuurd en zullen we op pad gaan. Daarna hebben we nog enkele dagen in Perth tot Mats terugvliegt. Ik zal binnenkort ergens nog proberen foto’s te plaatsen.

Liefs, Mandy

  • 17 Januari 2015 - 06:46

    Hans Brouwer:

    Hi, Mandy,
    Dank voor je uitgebreide verslag. Leuk om te lezen.
    Je hebt het niet meer gehad over je jetlag... En dan al die activiteiten! Ik hoop dat je voetjes snel weer opleven, want die zul je in Perth en omstreken vast weer erg nodig hebben. Groeten aan Mats, goede reis en tot de volgende keer.
    Hans.

  • 17 Januari 2015 - 08:46

    Esther:

    Hoi lieve Mandy,

    Wat leuk om te lezen. Wat een indrukken zul je hebben op gedaan?
    Ik ben erg benieuwd naar je foto's.
    Lijkt me idd leuk om je broer weer te zien en samen op pad te gaan.
    Ik wens jullie heel veel plezier nog even saampjes. Ik kijk uit naar je volgende verslag.

    Gr aan Mats en knuffel van mij,

    Es

  • 17 Januari 2015 - 08:46

    Ad Vermeulen:

    Hallo Mandy,
    Een paar dagen pas weg en dan al zoveel gezien en meegemaakt. Je verhaal is hartstikke leuk om te lezen. Ik heb ook hele mooie herinneringen aan Singapore, een hele fijne en veilige stad.
    Veel plezier vast in Perth en geniet van de rit met de camper.
    Groeten,
    AD
    XX

  • 17 Januari 2015 - 09:53

    Joska:

    Hoi Many,

    Pffff iets met een goed begin en het halve werk :-) Daar was dan gelijk je eerste uitdaging hé? Nou dan zal de rest wel een makkie worden. Veel plezier samen down under!

    Liefs Joska

  • 17 Januari 2015 - 11:31

    Betty:

    Jeetje Mandy, in een paar dagen heb jij al heel wat gezien op je eerste stop! leuk dat je dat toch even kan delen met je broer. En nu naar Perth. Goede vlucht en ik kijk uit naar je volgende verslag!

    liefs Betty

  • 17 Januari 2015 - 14:41

    Miranda:

    Wat een leuk en uitgebreid verslag! Krijg zelf bijna ook zin om daarheen te gaan...

  • 17 Januari 2015 - 16:51

    Anneke:

    Lieve Mandy
    Jeetje meid dat gaat nog wat worden als de eerste paar dagen al zo'n verslag geven!!!!
    Leuk hoor je belevenissen samen met je broer! Nog lekker genieten samen en doe
    Mats de groeten Xxx Anneke

  • 17 Januari 2015 - 20:04

    Graciela:

    Hai Mandy,

    Zo, je hebt jouw uren/dagen in Singapore goed besteed.
    Een leuk verslag.
    Ik herkende een paar dingen die je vertelde toen ik in Singapore was voor een dag.
    Hopelijk hebben jullie een goede vlucht naar Perth.
    Op naar jouw volgend verslag ;)

  • 17 Januari 2015 - 20:04

    Graciela:

    Hai Mandy,

    Zo, je hebt jouw uren/dagen in Singapore goed besteed.
    Een leuk verslag.
    Ik herkende een paar dingen die je vertelde toen ik in Singapore was voor een dag.
    Hopelijk hebben jullie een goede vlucht naar Perth.
    Op naar jouw volgend verslag ;)

  • 18 Januari 2015 - 09:00

    Jaike:

    Hoi Mandy,

    Wat heb jij al veel gezien en meegemaakt! Leuk om je verslag te lezen!

    Liefs Jaike

  • 18 Januari 2015 - 10:17

    Els Brouwer:

    Hoi Mandy, je hebt al heel wat meegemaakt die eerste dagen en ook aardig wat mensen ontmoet. Dat gaat kennelijk heel makkelijk. Leuk. Veel plezier.

    Gr. Els

  • 18 Januari 2015 - 12:52

    Blossom:

    Hee Mandy,

    Jee zeg, wat heb jij al ontzettend veel gezien en gedaan zeg. Als het zo leest dan lijkt het wel of dat je er 14 dagen geweest bent :). Wist niet dat Singapore zo mooi was. Veel plezier in Oz. Ik lees het wel.

    Dikke kus, Yvonne

  • 19 Januari 2015 - 08:21

    Anja:

    hoi Mandy,
    Wat leuk om te lezen dat je al zoveel gedaan hebt! Lijkt me heerlijkom
    al die nieuwe dingen mee te maken. Ik verheug me al op je volgende bericht.
    Liefs voor jullie vanuit het koude Maarssen.
    Anjaxx

Tags: singapore

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mandy

Actief sinds 07 Jan. 2015
Verslag gelezen: 302
Totaal aantal bezoekers 8717

Voorgaande reizen:

13 Januari 2015 - 13 Maart 2016

Studeren in Australië!

Landen bezocht: